joi, 4 decembrie 2014

Jeleu de mere cu scortisoara





Cui nu-i plac merele? Daca le asociem si cu putina scortisoara, ghimbir si cuisoare ne duc cu gandul la aromele de iarna, din jurul bradului, o cana de vin fiert si multa veselie! Dar in loc de vin fiert eu va propun o reteta ce va va incanta de doua ori : din aceeasi cantitate de mere veti obtine un jeleu parfumat si transparent dar si o marmelada rozalie super aromata! As zice ca merita o incercare!


Ingrediente jeleu : 3 kg mere rosii acrisoare, 1 kg zahar, 2 l apa (cu aproximatie ), 1 baton de scortisoara, cateva cuisoare ( dupa cat va place de aromat ), o felie de ghimbir proaspat, sucul de la 2 lamai, 1/2 pastaie de vanilie.

Preparare: am spalat bine merele, le-am luat coditele si le-am taiat in 4. Le-am pus in cratita, am adaugat apa ( cat sa fie la nivelul merelor ), batonul de scortisoara ( eu am avut 3 sferturi ), cuisoarele, ghimbirul si sucul de lamaie. Le-am acoperit si le-am lasat la fiert pana s-au inmuiat bine merele ( aproximativ 45 minute ). 



Dupa cum vedeti au capatat o culoare rozalie si cand am ridicat capacul miroasea toata casa a cuisoare! Lipseste doar zapada :( aici nu a nins deloc ... Asadar, am scos merele pe rand si le-am asezat intr-un strecurator lasandu-le cateva minute sa se scurga toata zeama. Nu aruncati merele pentru ca din ele se obtine o marmelada absolut senzationala, cum puteti vedea in reteta de aici. Zeama ramasa in oala am strecurat-o printr-o sita deasa si am pus-o din nou in oala ( adaugand si zeama lasata de merele din strecurator  am avut aproximativ 1,5 l ) impreuna cu zaharul si pastaia de vanilie.




 Am fiert zeama pana a devenit gelatinoasa ( aproximativ 35 minute )amestecand din cand in cand sa nu se lege de fund. Daca doriti un jeleu mai gros fierbeti mai mult zeama. Am oprit focul, am lasat cateva minute sa se aseze spuma si am turnat jeleul fierbinte in borcane ( sterilizate in prealabil sau spalate bine cu apa fierbinte ) pe care le-am lasat cu capacele in jos pana s-au racit ( sa formeze vidul ). 


Acestea fiind spuse, jeleul este gata! 






Are o culoare ruginie si un gust foarte aromat! 



Este gata de pus in camara..pentru scurt timp, binenteles! Are deja o destinatie precisa! ;D



Din merele ramase puteti face o marmelada cu o textura si un gust desavarsit! 





Veti gasi aici toate detaliile de care aveti nevoie. Merita sa o faceti, din 3 kg de mere veti obtine 6 borcanele de jeleu si 7 de marmelada ( 170 ml fiecare )! 




Sa aveti pofta! ;D



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va place sau aveti ceva de spus? Lasati un comentariu! :-D Multumesc!